چگونگی درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز امکان پذیر است. تنها کافی دستورالعمل های استفاده از این دمنوش را رعایت کنید تا نتیچه آن را در زندگی خود حس کنید.

دمنوش مصفی خون بیز توسط شرکت بازاریابان ایرانیان زمین(BIZ) وارد بازار شد، برای اولین بار در کشور این شرکت مفتخر به اخذ پروانه ساخت و مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط شرکت آریانا فارمد پاسارگاد گردید.

تیم تحقیقاتی و فرمولاسیون این شرکت به همراه افراد آگاه و استفاده بهینه از متخصصان طب سنتی و اساتید دانشگاه در زمینه طب سنتی و تولید فرآورده های طب سنتی، محصولاتی با کیفیت و موثر را به مشتریان خود عرضه می کنند.

ابتدا اجازه دهید نگاهی به بیماری کبد چرب داشته باشیم و سپس به چگونگی درمان کبد چرب با مصفی خون بیز بپردازیم.

فهرست مقاله

کبد چرب چیست؟

کبد چرب به استئاتوز کبدی نیز معروف است. این اتفاق زمانی می افتد که چربی در کبد بیش از حد تجمع یابد. داشتن مقادیر کمی چربی در کبد طبیعی است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود.

کبد شما دومین اندام بزرگ بدن شماست. این ارگان در تجزیه و متابولیسم مواد غذایی نقش اساسی دارد و مواد مضر خون را نیز فیلتر می کند.

چربی زیاد در کبد باعث التهاب کبد می شود که می تواند به کبد شما آسیب برساند و جای زخم ایجاد کند. در موارد شدید، این زخم می تواند منجر به نارسایی کبد شود.

وقتی کبد چرب در کسی که الکل زیادی می نوشد ایجاد می شود، به عنوان بیماری کبد چرب الکلی (AFLD) شناخته می شود.کسی که الکل زیادی نمی نوشد، به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شناخته می شود.

به گفته محققان در مجله جهانی گوارش، NAFLD تا 25 تا 30 درصد از مردم ایالات متحده و اروپا را تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم کبد چرب چیست؟

در بسیاری از موارد، کبد چرب علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند. اما ممکن است احساس خستگی کنید یا در سمت راست بالای شکم خود احساس ناراحتی یا درد کنید.

برخی از افراد مبتلا به بیماری کبد چرب دچار عوارضی از جمله اسکار کبدی می شوند. اسکار کبد به عنوان فیبروز کبد شناخته می شود. اگر به فیبروز شدید کبدی مبتلا شوید، به عنوان سیروز شناخته می شود.

سیروز ممکن است علائمی مانند: از دست دادن اشتها، کاهش وزن، ضعف، خستگی، خون دماغ شدن، خارش پوست، پوست و چشم زرد، درد شکم، تورم شکم، تورم پاها، بزرگ شدن پستان در مردان، گیجی داشته باشد.

سیروز یک بیماری بالقوه تهدید کننده زندگی است.

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز
بیماری کبد چرب و علل آن

دلایل کبد چرب چیست؟

کبد چرب زمانی ایجاد می شود که بدن شما چربی زیادی تولید کند یا به اندازه کافی چربی را متابولیزه نکند چربی اضافی در سلولهای کبدی ذخیره می شود، تا جایی که تجمع یافته و باعث بیماری کبد چرب می شود.

این تجمع چربی می تواند در اثر موارد مختلفی ایجاد شود. به عنوان مثال، نوشیدن بیش از حد الکل می تواند باعث بیماری کبد چرب الکلی شود.

یک یا چند عامل زیر ممکن است در بیماری کبد چرب نقش داشته باشند:

  • چاقی،
  • قند خون بالا،
  • مقاومت به انسولین،
  • مقادیر بالای چربی به ویژه تری گلیسیرید در خون شما

علل کمتر شایع عبارتند از:

  • بارداری،
  • کاهش سریع وزن،
  • برخی از انواع عفونت ها مانند هپاتیت C،
  • عوارض جانبی برخی از داروها مانند متوترکسات، تاموکسیفن، آمیودارون و والپروئیک اسید،
  • قرار گرفتن در معرض سموم خاص،
  • برخی از ژن ها همچنین ممکن است خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش دهند.

راه های تشخیص کبد چرب

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز
مراحل بیماری کبد چرب

تاریخچه پزشکی

اگر پزشک شما مشکوک به کبد چرب باشد، احتمالاً از شما سوالاتی را در مورد این موارد می پرسد:

  1. سابقه پزشکی خانوادگی شما، از جمله هرگونه سابقه بیماری کبدی
  2. مصرف الکل و سایر عادت های زندگی شما
  3. هرگونه شرایط پزشکی که ممکن است داشته باشید
  4. هر دارویی را که ممکن است مصرف کنید
  5. تغییرات اخیر در سلامتی شما (اگر خستگی، از دست دادن اشتها یا علائم غیر قابل توضیح دیگری را تجربه کرده اید، به پزشک خود اطلاع دهید).

معاینه بدنی

برای بررسی التهاب کبد، پزشک ممکن است شکم شما را لمس کند یا فشار دهد. اگر کبد شما بزرگ شده باشد، ممکن است بتوانند آن را احساس کنند.

با این حال، ممکن است کبد شما بدون بزرگ شدن ملتهب شود. پزشک شما ممکن است نتواند تشخیص دهد که کبد شما در اثر لمس ملتهب است.

آزمایش خون

در بسیاری از موارد، بیماری کبد چرب پس از افزایش آنزیم های کبدی در آزمایشات خون تشخیص داده می شود. به عنوان مثال، پزشک شما ممکن است آزمایش آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آزمایش آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) را برای بررسی آنزیم های کبدی تجویز کند.

در صورت بروز علائم یا علائم بیماری کبدی، یا ممکن است به عنوان بخشی از کارهای معمول خون، این آزمایشات توصیه شود. افزایش آنزیم های کبدی نشانه التهاب کبد است. بیماری کبد چرب یکی از دلایل احتمالی التهاب کبد است، اما تنها مورد نیست.

در صورت مثبت بودن آزمایش آنزیم های کبدی، پزشک احتمالاً آزمایش های دیگری را برای شناسایی علت التهاب تجویز می کند.

مطالعات تصویربرداری

پزشک شما ممکن است از یک یا چند آزمایش تصویربرداری زیر برای بررسی چربی اضافی یا سایر مشکلات کبدی استفاده کند:

سونوگرافی، سی تی اسکن، MRI

آنها همچنین ممکن است یک آزمایش را به نام الاستوگرافی گذرا با کنترل ارتعاش(FibroScan) سفارش دهند. این آزمایش از امواج صوتی با فرکانس پایین برای اندازه گیری سفتی کبد استفاده می کند. این می تواند به بررسی زخم کمک کند.

نمونه برداری از کبد

نمونه برداری از کبد بهترین روش برای تعیین شدت بیماری کبد در نظر گرفته می شود.

در طی نمونه برداری از کبد، پزشک یک سوزن را در کبد شما فرو می کند و یک قطعه از بافت را برای بررسی خارج می کند. آنها به شما بی حسی موضعی می دهند تا درد را کاهش دهند.

این آزمایش می تواند به شما در تشخیص اینکه آیا به بیماری کبد چرب و همچنین اسکارهای کبدی مبتلا هستید، کمک کند.

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز
کبد سالم

اطلاعات دمنوش مصفی خون بیز

برای درمان کبد چرب با مصفی خون بیز توجه به این نکته الزامی است که در تولید دمنوش های دارویی چند نکته رعایت می شود:

  1. در دمنوش دارویی مصفی خون بیز، تک تک گیاهان با کیفیت خاصی تهیه می شوند. به این شکل که این گیاهان با استانداردهای دارویی، بدون کود و کاملا گیاهی پرورش میابند.
  2. نکته دوم اینکه هنگام خرید دمنوش ها به صورت فله ممکن است دمنوش حاوی آلودگی باشد. در صورتی که دمنوش دارویی این آلودگی ها را ندارد.
  3. نکته سوم اینکه دوزهای دارویی در دمنوش های دارویی کاملا رعایت شده به طوری که میزان اثر بخشی، میزان مصرف و تاریخ مصرف کاملا محاسبه شده است.
  4. نکته آخر میزان مصرف بی رویه گیاهان دارویی میتونه باعث عوارض ناخاسته و حتی مسمومیت گردد.

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

در حال حاضر، هیچ دارویی برای درمان بیماری کبد چرب تایید نشده است. برای تولید و آزمایش داروها برای درمان این بیماری تحقیقات بیشتری لازم است.

در بسیاری از موارد، تغییر سبک زندگی می تواند به بیماری معکوس کبد چرب کمک کند. به عنوان مثال، پزشک ممکن است به شما توصیه کند:

  • الکل را به طور کامل قطع کنید
  • برای کاهش وزن اقدام کنید
  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید

تغییر شیوه زندگی اولین درمان بیماری کبد چرب است. بسته به شرایط فعلی و عادات زندگی شما، ممکن است به موارد زیر کمک کند:

لاغر شدن، قطع مصرف الکل، یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی بخورید که دارای کالری اضافی، چربی اشباع شده و چربی های ترانس نباشد، حداقل 30 دقیقه ورزش به صورت روزانه یا در بیشتر روزهای هفته داشته باشید.

برای درمان کبد چرب با مصفی خون بیز این دمنوش حاوی مواد ترکیبی زیر می باشد. این مواد در پروسه درمان به طور مجزا و گروهی تأثیر می گذارند.

دمنوش مصفی خون بیز

دمنوش مصفی خون بیز حاوی ۱۲۰ عدد دمنوش متالایز دار داخل جعبه مقوایی همراه بروشور

بیشتر بدانید میخوام بخرم
دمنوش مصفی خون بیز
298000 تومان 
269500 تومان

ترکیبات دمنوش مصفی خون بیز

در زیر گیاهانی که به عنوان ترکیبات دمنوش مصفی خون بیز در بسته بندی شرکت به شما ارائه می شود نام برده شده و خاصیت هر کدام به طور جدا گانه مورد بررسی قرار گرفته است.

شیرین بیان در مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

شیرین بیان گیاهی است که در بخش هایی از اروپا و آسیا می روید. ریشه شیرین بیان حاوی گلیسیریزین است که در صورت مصرف زیاد می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

تصور می شود که مواد شیمیایی موجود در شیرین بیان باعث کاهش تورم، کاهش سرفه و افزایش مواد شیمیایی در بدن ما می شود که زخم را بهبود می بخشد.

 

خار مریم در مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

خار مریم از دوران باستان در طب سنتی عمدتاً برای درمان اختلال عملکرد کبد مورد استفاده قرار می گرفته. این گیاه همچنین برای درمان نیش مار و برای دفع صفرا توصیه می شد. از این گیاه یکی از گیاهان اصلی در درمان کبد چرب با مصفی خون بیز نام برد.

سیلیمارین از دانه های خار مریم استخراج می شود و به عنوان یک عصاره استاندارد موجود است. پزشکان جایگزین اثر محافظتی کبد را به فلاونوئیدهای ضد التهابی و ضد فیبروتیک موجود در سیلیمارین نسبت می‌دهند.

سیروز کبدی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که با آنها درمان می شود.

 

برگ مورد در مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

مردم برگ مورد را برای درمان عفونت های ریوی از جمله برونشیت، سیاه سرفه و سل مصرف می کنند. آنها همچنین آن را برای شرایط مثانه، اسهال، سوزش سر دل مداوم، پریودهای سنگین، عفونت های قارچی و کرم ها مصرف می کنند.

از برگ مورد برای زگیل روی پوست و برای آفت و برفک در دهان استفاده می شود.

 

 

 

شاتره در مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

گیاه شاتره برای درمان اسپاسم روده و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) استفاده می شود.

برای شروع جریان صفرا، مایعی که برای هضم چربی ها مهم است و توسط کبد تولید می شود. فومیتری همچنین برای بیماری های پوستی، تحریک چشم (ورم ملتحمه)، مشکلات قلبی، احتباس مایعات و یبوست استفاده می شود.

 

 

کاسنی در مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

کاسنی برای کاهش اشتها، ناراحتی معده، یبوست، اختلالات کبد و کیسه صفرا، سرطان و تپش قلب استفاده می شود. همچنین به عنوان یک “تونیک” برای افزایش تولید ادرار، محافظت از کبد و متعادل کردن اثر محرک قهوه استفاده می شود.

 

 

 

به لیمو در مصفی خون بیز

درمان کبد چرب با مصفی خون بیز

دمنوش به لیمو برای اختلالات گوارشی از جمله سوء هاضمه، گاز معده، قولنج، اسهال و یبوست استفاده می شود. همچنین برای بی قراری، درد مفاصل، مشکلات خواب (بی خوابی)، آسم، سرماخوردگی، تب، هموروئید، رگ های واریسی، بیماری های پوستی و لرز استفاده می شود.

 

 

 

عوارض مصفی خون بیز

تا کنون عارضه خاصی در خصوص مصرف دمنوش مصفی خون بیز ارائه نشده. و هیچ گزارشی از بروز مشکل به علت مصرف این دمنوش بدست نیامده.

اما باید در نظر داشت که از مصرف این دمنوش با توجه به دستور العمل سازنده این دمنوش دارویی در موارد زیر خودداری نمود:
در دوران بارداری و شیردهی

  • در صورت بروز واکنش های حساسیتی نظیر بثورات پوستی
  • افراد زیر ۱۲ سال
  • در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و وارفارین، داروهای آنتی آریتمی و یا سابقه نارسایی قلبی با مشورت پزشک مصرف شود

سخن پایانی

در پایان بایستی به این نکته اشاره کرد که با این که درمان های ذکر شده امکان بهبودی را برای شما تضمین می نماید. با این حال سعی در تغییر سبک زندگی و بهبود آن کمک شایانی در بهبودی شما خواهد داشت.

نظر خود را در خصوص مطلبی که به شما ارائه دادیم با ما به اشتراک بگذارید.

[آپدیت شده در تاریخ 1400/10/29]

دیدگاهتان را بنویسید