خواص قارچ گانودرما بیز و هر آنچه باید بدانید

گانودرما

فهرست مقاله

خواص قارچ گانودرما بیز

قارچ گانودرما از شگفت انگیز ترین داروهای گیاهی می باشد که در بیشتر نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است.

تاریخچه گانودرما

خواص قارچ گانودرما بیز را مردمان چین از سالیان بسیار قدیم کشف کرده بودند و از آن استفاده های دارویی فراوانی می کردند. اما امروزه گانودرما در اکثر جهان مصرف می شود و از داروهای سنتی بسیار معروف می باشد.
از نام های دیگر گانودرما،  ری‌شی و قارچ جان‌افزا می باشند که همین نام گویای خواص فوق العاده آن است.
طب سنتی چینی یکی از معتبر ترین و البته با قدمت ترین ها در نوع خود می باشد. در طب سنتی چینی از  گانودرما و ریشه آن برای کاهش درد و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده شده است.
قارچ گانودرما از حدود ۲۰۰۰ سال پیش تا کنون مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. شاید برای بسیاری از افراد که نسبت به طب سنتی نا آگاه هستن ، قبول اینکه این داروی گیاهی واقعا در درمان تعداد زیادی بیماری موثر است، دشوار باشد.

در سال های اخیر در دانشگاه لیورپول انگلستان تحقیقاتی بر روی گانودرما صورت گرفته که نتایج آن نشان می داد، این داروی گیاهی دارای خواص فراوان و مثبتی برای انسان می باشد.

همچنین بخوانید : درمان دیابت در سی روز

نحوه مصرف قارچ گانودرما

این گیاه دارای طعم و بوی نامطبوعی است که موجب عدم مصرف آن به صورت خام می باشد. تلخی زیاد این داروی گیاهی هم بسیار آزار دهنده است. از این رو روش های دیگری غیر از خام خواری آن مورد استقبال قرار گرفته است.
از معمول ترین روش های مصرف این گیاه به شکل دمنوش و چای یا قهوه و یا اضافه کردن به خوراکی های دیگر می باشد.
همچنین دقت داشته باشید که مصرف این گیاه به مقدار مصرف آن در هر روز بستگی دارد که میتواند یکبار در روز یا منقسم باشد. بهترین زمان برای مصرف  گانودرما صبح ها پیش از خوردن صبحانه است.

خواص قارچ گانودرما
خواص قارچ گانودرما بیز

خواص قارچ گانودرما بیز برای پوست

قهوه فوری لاته گانودرما

(خواص قارچ گانودرما بیز) قارچ گانودرما برای جوان سازی پوست
یکی از خواص بی نظیر قارچ گانودرما افزایش جریان خون در پوست و در نتیجه بهبود تغذیه رسانی پوست می باشد. همچنین وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها در آن به همراه مواد مغذی، باعث کاهش و از بین رفتن چین و چروک صورت شده و به جوان سازی پوست کمک فراوانی می کند.

رادیکال های آزاد از عوامل مضری هستند که در تسریع پیری و ایجاد چروک در پوست بسیار موثرند و قارچ گانودرما به خوبی با آن ها مبارزه می کند و اثرات مخرب آن ها را از بین می برد.

( خواص قارچ گانودرما بیز )بهبود جوش با قارچ گانودرما

داروهای گیاهی فراوانی را می توانید پیدا کنید که دارای خواص ضد التهابی و پاک کنندگی پوست باشند مانند چاس سبز و روغن درخت چای، اما قارچ گانودرما بسیار قدرتمند می تواند عمل کند. خواص ضد التهابی این قارچ باعث جلوگیری از تشکیل جوش و آکنه و همچنین کاهش آکنه می شود.

برای استفاده از این داروی گیاهی در این مورد هم می توانید به صورت خوراکی از آن استفاده کنید و هم موضعی. برای استفاده موضعی می توانید مقداری از آن را له کنید و بر روی جوش و آکنه خود قرار دهید.

خواص قارچ گانودرما بیز

خواص قارچ گانودرما بیز برای کاهش وزن و لاغری

اگر مقدار کمی با علم ورزش آشنا باشید حتما به خوبی می دانید که برای کاهش وزن باید بر روی سوخت و ساز بدن خود بسیار کار کنید. این افزایش سوخت و ساز می تواند از طریق انجام ورزش های هوازی(ایروبیک) و مصرف مکمل های مختلف صورت گیرد(مانند ال کارنیتین) .
اما احتمالا شما هم داروهای گیاهی را به داروهای شیمیایی ترجیح می دهید. از این رو قارچ گانودرما بهترین گزینه برای شماست.

مصرف این قارچ موجب افزایش متابولیسم و خون‌رسانی به بافت های بدن می شود و کاهش ذخایر چربی بدن می شود. همچنین مواد موجود در آن به هضم سریع و بهتر غذاها کمک کرده و در نتیجه شما را در رسیدن به اندامی زیبا یاری می کند.

همچنین بخوانید : شامپو مناسب برای داشتن موهای سالم و زیبا کدام است؟

خواص قارچ گانودرما بیز برای سرطان

سرطان به علت تکثیر غیر طبیعی سلول های بدن که به علل مختلف به وجود می آید می باشد. که با تحقیقات علمی ثابت شده است مصرف قارچ گانودرما می تواند به شکلی معجزه آسا با این سلول ها مبارزه کند و حتی از به وجود آمدن آن ها جلوگیری به عمل آورد.

جالب است بدانید که تحقیقات متعددی بر روی این قارچ صورت گرفته است و تقریبا در تمام موارد، خاصیت آن در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است.

در یکی از مطالعات صورت گرفته بر روی تعدادی فرد مبتلا به سرطان که روزانه در سه وعده و به مدت چهار ماه از قارچ گانودرما استفاده می کردند، کاهش سلول های سرطانی مشاهده شد.

همچنین در آزمایشی دیگر بر روی زنان مبتلا به سرطان پستان که تحت درمان با قارچ گانودرما بودند، بیشاز نیمی از آن ها شانس بهبودی بالاتری پیدا کردند. جالب است بدانید که در مطالعه دیگر مشاهده شد که با مصرف طولانی مدت این قارچ، تومور موجود در روده بزرگ با کاهش اندازه مواجه شد.
همچنین به علت افزایش ترشح هورمون تستوسترون(هورمون جنسی مردان) در مردان، می تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند. یکی از دلایل شایع سرطان پروستات، کمبود ترشح این هورمون می باشد.

همچنین بخوانید : سیرسیاه و سرطان معده

قارچ گانودرما به طور کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که همین مورد به مبارزه با سرطان می تواند بسیار موثر باشد. همچنین افرادی که تحت درمان شیمی درمانی هستند، می توانند با استفاده از این قارچ تا حد زیادی عوارض جانبی این نوع درمان را کاهش دهند و روند درمانی راحت تری را تجربه کنند.
در مطالعات جدید از قارچ گانودرما در کنار داروهای شیمی درمانی استفاده نمودند و مشاهده کردن که اثربخشی این داروها افزایش پیدا کرد.
حتما با پزشک خود در مورد مصرف این قارچ در دوران درمان مشورت کنید.
خواص قارچ گانودرما بیز

دیدگاهتان را بنویسید