تأثیرات روغن آرگان بر روی مو

آرگان

تأثیرات روغن آرگان بر روی مو ، روغن آرگان یکی از بی‌نظیرترین روغن‌های گیاهی برای سلامت و تقویت مو هست که اثرات اون روی مو خیلی زود آشکار میشه. روغن آرگان رو طلای مایع هم میگن. مهم ترین خواص روغن آرگان برای مو؛ خاصیت مغذی بودن و ترمیم کننده اون برای موهاست. مو یکی از ویژگی های زیبایی هر فرده و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی های شخصیتیش هم تاثیر میذاره. اگر فردی رو می بینید که موهای سالم و درخشانی داره و درست در همون زمان از موهای آسیب دیده خودتون نا امید میشید، باید بدونید که وقت اونه که به موهاتون بیشتر برسید! موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارن تا بتونن وضعیت سالم خودشونو حفظ کنن و اینجاست که روغن مو قهرمانانه وارد میشه.

حالا یکی یکی بپردازیم به فواید آرگان برای مو

فهرست مقاله

مرطوب کننده و تقویت کننده مو

معمولا از روغن آرگان به دلیل وجود اسید های چرب مثل اولئیک اسید و لینولئیک اسید به عنوان مرطوب کننده برای مو استفاده میشه. این اسید های چرب از خشکی مو جلوگیری کرده و به حفظ رطوبت اونا کمک می کنه. روغن آرگان با ایجاد یک لایه چربی روی موها و پوست سر، درخشندگی مو رو افزایش داده و با ویتامین E  که در خود داره، وز شدگی موهای شما رو رفع می کنه.

مو
مو

همچنین شما می تونید قبل از استفاده از سشوار یا اتو مو و هر دستگاهی که با حرارت بالا باعث آسیب رسوندن به موها میشه، چند قطره روغن آرگان رو به موهای خود بمالید و سپس با خیالی راحت و آسوده از هر دستگاهی استفاده کنید. چرا که روغن آرگان صدمات ناشی از این ابزارها و وسایل رو خنثی خواهد کرد و در برابر این حملات موهای شما رو مقاوم میکنه.

حفظ سلامت پوست سر

پوست سر به دلایلی گاهی اوقات ملتهب میشه که روغن آرگان به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مانع از ایجاد التهاب شده و از ایجاد ضایعات پسوریازیس و درماتیت سبورئیک روی پوست سر جلوگیری می کنه در برخی مطالعات که نیاز به بررسی بیشتری داره و هنوز به اثبات نرسیده روغن آرگان به درمان خارش سر و شوره موی سر هم کمک می کنه.
عواملی مثل استرس، کمبود خواب، آلودگی هوا، تعریق، هوای سرد و خشک، خشکی و حتی چربی بیش از حد پوست سر میتونه باعث التهاب پوستی و به مرور زمان منجر به اگزما پوست سر هم بشه که با همین روغن آرگان علاوه بر درمان این مشکلات در صورت بروز، میتونید از ایجاد اوناهم جلوگیری کرده و خودتونو در برابر این گونه عارضه‌های پوستی بیمه کنید

مراقبت از مو در برابر آسیب های ناشی از رنگ کردن

معمولا خانم‌ها کمتر از آسیب‌های ناشی از رنگ کردن موها اطلاع دارن. مخصوصا اگر از رنگ موهای بی‌کیفیت استفاده بشه. اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان در پیشگیری از آسیب‌های رنگ‌شدگی و حالت دادن موها کمک می‌کنه و حتی بعد از رنگ کردن هم از موها محافظ می‌کنه،مطالعات نشون میده که این روغن با ایجاد یک لایه محافظ روی مو صدمات ناشی از کشش بر اثر شانه کردن جلوگیری کرده و از شکستن مو بر اثر استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار میشه. برای اینکه رنگ کردن، به موهاتون آسیب نزنه و اونارو خشک نکنه، زمانی که رنگ مو درست میکنید، ۵ قطره از اونو به رنگ موی خود اضافه کنید. بعضی از برندهای خوب رنگ مو، یک ساشه از روغن آرگان درون جعبه رنگ مو میذارن.
البته بعضی شرکت‌های تولیدکننده رنگ مو هستن که ادعا دارن در ترکیبات رنگاشون از عصاره و خواص روغن آرگان بهره برده اند که در این صورت می تونه خطراتی که معمولا رنگ موها دارنن رو خنثی کرده و بدون زیان رسوندن به موهاتون از اونا استفاده کنید. همچنین روغن آرگان در درمان موخوره که مو خشک و چند شاخه شده و از مشکلات شایع است مؤثر بوده است.

مو

حفاظت از مو در برابر اشعه های مضر نور خورشید

یکی از کاربردهای روغن آرگان در قدیم توسط زنان مراکشی استفاده از روغن آرگان برای محافظت از مو در برابر نور خورشید بوده. وجود آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان موی شما از صدمات ناشی از رادیکال های آزاد نور خورشید حفظ کرده و به پیشگیری از خشکی مو در اثر تابش اشعه ماورای بنفش کمک می کنه.
خصوصا در فصول گرم تابستان که نور آفتاب مستقیم و با حرارت بالا با مو های شما برخورد خواهد داشت می تونه تأثیر مخرب و منفی خیلی جدی‌تری در زمینه نابودی موهای سر شما داشته باشه. شما می‌تونید قبل از خروج از منزل و مجاورت در نور خورشید به عنوان یه ماسک مو از روغن آرگان بر روی موهای خود بمالید تا از آسیب های وارده احتمالی به موهاتون جلوگیری بشه.

درمان ریزش مو

هنوز هیچ مطالعات و تحقیقات معتبری درباره تاثیر روغن آرگان در درمان ریزش مو ارائه نشده اما نتیجه برخی مطالعات نشون دهنده اینه که ویتامین E موجود در روغن آرگان در بهبود رویش مو مؤثره و همونطور که در مطالب قبل گفته شد باعث پیشگیری از آسیب رسیدن به موها میشه و به نوعی می‌شه گفت مانع ریزش مو است.

جلوگیری از بیماری های مو

این روغن حاوی اسیدهای چربیه که از رشد عفونت و قارچ ها در لابلای موها و کف سر جلوگیری میکنه. از این رو اگر موهاتون مستعد بیماریهای عفونی و قارچی کف سره، هفته ای یک بار ۵ قطره روغن آرگان رو به کف سرتون بمالید و با نوک انگشتان ماساژ بدید و بذارید تا صبح روز بعد روی موهاتون بمونه. وقتی روغن رو به موهاتون میزنید موهاتون چرب می شه و نیاز به حمام رفتن پیدا میکنید اما بذارید حداقل ۱۲ ساعت بر روی موهاتون بمونه سپس به حمام بروید.


اثرات کافئین روی بدن

اثرات کافئین روی بدن

مقالات, وبلاگ

برطرف کننده وز مو

برای از بین بردن وز موها، ۷ قطره از اونو به موهاتون بمالید و ساقه ی موهاتونو کمی ماساژ بدید،این کار رو بعد از حمام انجام بدید. روغن آرگان یکی از بهترین ترکیبات از بین بردن وز موهاست.

با گرم شدن هوا، شنا کردن در دریا و استخر طرفداران بسیاری پیدا می کنه. ولی متاسفانه یکی از آسیب های جدی مواد شیمیایی استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب استخر و حتی نمک های محلول در آب دریا، روی مو نمایان میشه و اونارو خشک و آسیب دیده می کنه. برای محافظت مو در برابر کلر و نمک، اونارو کاملا خیس کرده و سپس چند قطره روغن آرگان به موها اضافه کنید. بعد از تمام شدن شنا، سریع موهاتونو بشویید و انتهای مو رو با حوله فشار بدید و دوباره به اونا روغن بزنید و با استفاده از برس همه حجم موها رو آغشته کنید. از سشوار استفاده نکنید و اجازه بدید خودش در دمای معمولی خشک بشه
در کل میشه کاربرد های روغن آرگان برای مو و خواص شگفت انگیز اونو به هر شکلی مورد استفاده قرار داد. خواص این روغن گیاهی در حدی زیاد و متنوعه که می تونه تمامی مشکلات رایج مو بین زنان و آقایان و همچنین پیشگیری های لازم برای مراقبت از مو رو با استفاده از این روغن به نهایت خود رسوند. بهره گرفتن از خواص روغن آرگان مانند دریاییست که تمامی ندارد و میشه از همه فوایدش استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید