بهترین داروی لاغری

لاغری

بهترین داروی لاغری :

مقدمه:

در کنار رژیم، تمرین و اصلاح شیوه ی زندگی، دارودرمانی می تواند در درمان چاقی و اضافه وزن مفید باشد. هرچند که نقش دارودرمانی به خاطر موضوعاتی از جمله کارایی، ایمنی، مشاهده کند شدن روند کاهش وزن و رسیدن به پلاتو و افزایش وزن اغلب بعد از قطع دارو، جای سوال است.ب

تصمیم به شروع دارودرمانی می بایست بعد از ارزیابی سود و ضرر صورت بگیرد. اولین قدم برای ارزیابی بیمار، شامل موارد زیر می شود:

بررسی شاخص توده بدنی یا BMI

سایز دور کمر و بررسی توزیع چربی در بدن

بررسی بیماری هایی مانند دیابت، دیس لیپیدمی، پرفشار خونی و بیماری های قلبی

داروهای لاغری می توانند به عنوان داروی کمکی در کنار رژیم و ورزش در افراد بالغ با BMI بالای 30 تجویز شوند. البته در افرادی که با رژیم و ورزش جواب نگرفته اند.

در این مقاله داروردرمانی برای کاهش وزن در افراد چاق مورد بررسی قرار می گیرد.

اهداف دارو درمانی

  • نتیجه ایده آل این است که به وزن طبیعی برگردند. ولی این موضوع غیر واقعی است. در مطالعه ای از شرکت کنندگان پرسیده شد که وزن رویاییتان چقدر است؟ در انتها بررسی گردید که هیچ یک از افراد به آن میزان کاهش وزن دست نیافتند. پس همواره این موضوع مد نظر قرار بگیرد که وزن واقع گرایانه هدف گذاری شود.
  • موفقیت در میزان کاهش وزن و بهبود و رفع ریسک های موجود. دارودرمانی باید باعث کاهش 2 کیلوگرم وزن در ماه اول شود. و در سه ماه تا شش ماه اول 5 درصد نسب به وزن پایه، کاهش ایجاد کند. کاهش وزن بین 5 تا 10 درصد می تواند به صورت چشم گیری ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.
  • در دارو درمانی همزمان با اصلاح شیوه زندگی، کاهش 10 تا 15 درصدی وزن پاسخ بسیار خوبی نسبت به دارو است. این میزان کاهش وزن فواید چشمگیری از جمله کاهش ریسک پر فشار خونی، کاهش غلظت چربی ها در بدن، افزایش حساسیت به انسولین و بهبود عملکرد انسولین در بدن و کاهش قند خون وکاهش ریسک مرگ و میر را بدنبال دارد.
  • دارو درمانی بیماری را درمان نمی کند. این موضوع باید به افراد چاق تذکر داده شود که زمانی که دارو درمانی به حداکثر اثر ممکن می رسد، کاهش وزن متوقف می شود. وقتی دارودرمانی متوقف می شود، انتظار می رود وزن بالا برود.
  • وقتی فرد دارای اضافه وزن، بیماری هایی مانند دیابت، افسردگی، اختلالات رفتاری و یا بیماری های قلبی عروقی دارد، این نکته حائز اهمیت است که داروهایی انتخاب شود که سبب کاهش وزن گردد نه افزایش وزن. برخی از داروها می توانند افزایش وزن قابل توجهی ایجاد کنند، پیشنهاد می شود در این موارد تجویز نشوند.

رویکرد تیم هوپینو

  • مشاوره به افراد چاق یا دارای اضافه وزن
  • شروع درمان در افراد چاق یا همزمانی ابتلا به یک سری بیماری ها و داشتن اضافه وزن

داروهای لاغری

Orlistat یا ارلیستات: خط اول درمان چاقی می باشد. این دارو برای درمان طولانی مدت چاقی مناسب است. نحوه ی عملکرد آن به این صورت است که آنزیم لیپاز پانکراس را مهار می کند و ازین طریق چربی موجود در غذا تجزیه نمی شود و جذب چربی در دستگاه گوارش مختل می شود. به این ترتیب میزان چربی در مدفوع افزایش می یابد. در غذاهایی که 30 درصد آن چربی است، با مصرف این دارو، حداکثر 30 درصد این مقدار در دستگاه گوارش جذب نمی شود و از طریق مدفوع دفع می گردد.

این دارو دارای دو دوز 60 و 120 میلی گرم می باشد. دوز پیشنهادی 120 میلی گرم سه بار در روز می باشد. اغلب پیشنهاد می گردد قبل از خواب مولتی ویتامین مصرف شود. زیرا ارلیستات جذب ویتامین های محلول در چربی را نیز مختل می کند.

از جمله عوارض رایج مصرف این دارو، اسهال چرب می باشد.

Locaserin یا لوکاسرین: سروتونین موجود در بدن در انسان و جانوران سبب کاهش اشتها می شود. داروهایی که در بدن افزایش دهنده سروتونین و اثراتش هستند، می توانند ازین جهت کمک کننده باشند. به این ترتیب داروی لوکاسرین با کاهش اشتها سبب کاهش وزن می گردد.

از نظر اثربخشی این دارو معادل ارلیستات است.

دوز پیشنهادی مصرف 10 میلی گرم دو بار در روز می باشد و بعد از 12 هفته اثربخشی آن ارزیابی می شود.

این دارو در افرادی که مشکلات کلیوی دارند، نباید مصرف شود

از جمله عوارض شایع این دارو می توان به سردرد اشاره کرد.

Bupropion یا بوپروپیون: این دارو، یک داروی ضد افسردگی است و در زمان ترک سیگار برای جلوگیری از افزایش وزن تجویز می شود کمتر در حالت عادی برای لاغری تجویز می شود.

Topiramate یا توپیرامات: این دارو برای اختلالات تشنجی و میگرن تجویز می شود، و می تواند کاهش وزن قابل توجهی ایجاد کند.

Metformin یا متفورمین: این دارو برای درمان دیابت نوع 2 کاربرد دارد. در افراد چاق با سابقه ی خانوادگی ابتلا به دیابت نوع 2، جهت کاهش وزن تجویز می گردد. همان طور که می دانید، چاقی ریسک ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

hCG: هورمونی است که در تبلیغات به عنوان کاهش دهنده وزن مطرح گردید. ولی مطالعات نشان داد این ادعا صحیح نمی باشد.

کلام پایانی:

بیمارانی که دارای BMI بالای 30 هستند و یا اضافه وزن همراه با برخی بیماری ها (در ابتدای مقاله ذکر گردید) دارند، می بایست حتما مشاوره غذایی بگیرند، شیوه ی زندگیشان را اصلاح کنند و دارو درمانی را آغاز نمایند.

Block "1257" not found

حالا می پردازم به روش های لاغری با گانودرما:

در ابتدا پیشنهاد میکنم که قبل از هرگونه اقدامی با مشاورین پزشک کا در خصوص لاغری بصورت کاملا رایگان مشاوره نمایید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید

زیرا همانگونه که می دانید بسیاری از روش های لاغری می تواند برای شما آسیب زا باشد و بسیاری از مواد معدنی بدن خود را با روشهای غیر مطمئن از دست بدهید و خدای ناکرده دچار بیماریهای گوناگون شوید

اما ما محصولاتی داریم که می توانید در لاغری از آن استفاده کنید و نتایج بسیار خوبی از آن بگیرید

اولین محصول ما دمنوش لاغری دکتر بیز می باشد  ، این محصول تنها محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو می باشد که می تواند نام دمنوش لاغری بر روی آن درج شود و شما می توانید با خیال راحت و بدون عوارض از آن استفاده کنید

محصولات دیگر انواع قهوه های گانودرما می باشند که علاوه بر اثر گذاری بر روی لاغری شما می تواند بر روی بیماریهای دیگر شما نیز اثر گذار یاشد

قهوه های گانودرما در چها طعم و نوع تولید می شوند

1- قهوه گانودرما سوپریم .ه در بازار به نام کافه سوپریم  یا سوپریم معروف است

2- قهوه گانودرما کافه موکا به با نام موکا شناخته شده است

3- قهوه گانودرما لاته

4- گانودرما و هات چاکلت که با نام هات چاکلا شناخته می شود

هر کدام از این چهار نوع قهوه برای برخی از بیماریها شناخته شده تر می باشند مثلا مدل قهوه موکا را برای بیماریهای پوستی از جمله پیسی و یا پسوزیاریس استفاده می شود

شما می توانید برای اینکه  بدانید از کدام قهوه گانودرما استفاده کنید با مشاورین ما تماس بگیرید

و در آخر اینکه برای لاغری می توانید از سبوس برنج حاوی لایه دوم برنج قهوه ای دکتر بیز استفاده کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید