خواص جوجوبا برای پوست و مو

جوجوبا

فهرست مقاله

روغن جوجوبا چیست؟

گیاه جوجوبا گیاهی دلپذیر و چند ساله است که در آمریکای شمالی رشد می کند. این نه تنها در آب و هوای سخت و بیابانی که می تواند بیشتر موجودات زنده را از بین ببرد ، رشد می کند ، بلکه یک آجیل با بسیاری از خواص درمانی تولید می کند.

از دانه گیاه جوجوبا می توان روغن درست کرد. روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می تواند به عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر روغنهای اساسی استفاده شود. همچنین می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.

بسیاری از مردم از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. شواهد زیادی وجود دارد که از استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان دارویی برای آکنه ، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی پشتیبانی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست خود به مطالعه ادامه دهید.

جوجوبا

مرطوب کنندگی

روغن جوجوبا یک ماده مرطوب کننده است. این بدان معنی است که برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست شما با یک مانع محافظ مهر و موم می کند. این ممکن است به جلوگیری از ایجاد عفونت های باکتریایی ، آکنه و شوره سر کمک کند.

خاصیت ضد باکتری

روغن جوجوبا حاوی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. در حالی که تست های آزمایشگاهی Trust Source دریافت که روغن جوجوبا همه گونه های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی برد ، باکتری ها و قارچ های خاصی را که می توانند باعث سالمونلا ، عفونت E. coli و کاندیدا شوند از بین می برد.

جوجوبا

خاصیت آنتی اکسیدانی

روغن جوجوبا حاوی اشکال طبیعی ویتامین E است. این ویتامین با پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند. این بدان معنی است که روغن جوجوبا می تواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده ها و سموم دیگر مقابله کند.

خاصیت غیر فدوژنیک

اگرچه روغن جوجوبا یک ماده گیاهی است ، اما ساختار آن بسیار شبیه روغن (سبوم) است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و پوست شما نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد.

این باعث می شود که روی پوست شما جمع نشود و منافذ پوست شما مسدود شود و منجر به شکستگی کمتر و بروز آکنه کمتر شود.

ضد حساسیت

در سطح مولکولی ، روغن جوجوبا یک موم است. اگرچه می تواند به پوست شما جذب شود ، اما موم بودن آن به شما اجازه می دهد تا یک مهر و موم تسکین دهنده بر روی سطح ایجاد کند.

برخلاف سایر روغنهای اساسی گیاهان ، روغن جوجوبا معمولاً تحریک کننده نیست. واکنش آلرژیک با روغن جوجوبا نادر است.

تولید سبوم

روغن جوجوبا تولید سبوم را تنظیم می کند زیرا بسیار شبیه منبع تولید سبوم است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.

وقتی روغن جوجوبا را روی پوست خود قرار می دهید ، پوست شما آرام و مرطوب می شود. این سیگنالی را به فولیکول های مو و عرق شما ارسال می کند که پوست شما برای آبرسانی به سبوم اضافی نیاز ندارد.

این باعث می شود پوست چرب به نظر نرسد و از بروز آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

جوجوبا

پیشرفت سنتز کلاژن

آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل و همچنین قسمتهای بدن شما از غضروف ساخته شده است و به حفظ استحکام پوست و مو بسیار کمک میکند.
با افزایش سن میزان کلاژن کاهش می یابد. این بخشی از دلیلی است که با افزایش سن ساختار صورت شما تغییر می کند. حداقل یک منبع خوب آنتی اکسیدان برای سنتز کلاژن بر روی پوست لازم است.

تسریع ترمیم زخم

روغن جوجوبا ماده ترمیم کننده ای است که در تحریک ترمیم زخم بسیار موثر است. تحقیقات اولیه نشان می دهد روغن جوجوبا کمک میکند سلول های پوستی شما را پس از جدا شدن یا بریدگی زودترسلول ها اتصال پیدا کنند.

این نیز ممکن است دلیل توانایی آن در درمان آکنه و اسکار آکنه باشد. این خواص ترمیم کننده زخم می تواند به غلظت ویتامین E طبیعی روغن جوجوبا مرتبط باشد.

تسکین اگزما ، پسوریازیس و سایر بیماری های خشک کننده پوست

روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. استفاده موضعی ممکن است به رفع خشکی ، پوسته پوسته شدن ، خارش و علائم مربوطه کمک کند.

افرادی که بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند ، ممکن است روغن جوجوبا را به خصوص مفید بدانند.

تسکین آفتاب سوختگی

روغن جوجوبا یک ماده محبوب در برخی از محصولات ضد آفتاب طبیعی است. مطالعات معتبر نشان می دهد که ویتامین E ، اگر با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شود ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. روغن جوجوبا حاوی هر دو است.

آسیب های ناشی از آفتاب می تواند باعث کمبود آب در پوست و پوسته پوسته شدن شود. روغن جوجوبا ویتامین E را بازیابی می کند ، رطوبت می افزاید و باعث بهبودی می شود تا این علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهد.

درمان آکنه

آزمایشات بالینی نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند باعث جلوگیری از آکنه شود. روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی تسکین دهنده ، خاصیت درمانی ، مرطوب کننده و ضد میکروبی طبیعی است.

این خواص نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند تا از آسیب جلوگیری کرده و همچنین باعث بهبودی آکنه خفیف شود.

 کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک

استرس اکسیداتیو می تواند منبع موثری در ظهور خطوط ریز و چین و چروک دانست که خواص آنتی اکسیدانی بالای روغن جوجوبا میتواند از ظهور زود هنگام این چروک ها جلوگیری کند.


بهترین داروی لاغری

بهترین داروی لاغری

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید